Reklama sportowa – jak wykorzystać ją w lokalnej firmie?
4 min readReklama sportowa to jedno z najpotężniejszych narzędzi budowania wizerunku. Korzystają z niej giganci, średni przedsiębiorcy, branże powiązane ze sportem i te bardzo od niego dalekie.
Sport wiąże się z pozytywnymi emocjami. Korzystając z ładunku emocjonalnego wydarzeń, możesz zakodować w podświadomości kibiców informację o swojej firmie. Co więcej, sportowcy cieszą się sympatią, swoistym zaufaniem tłumu, więc ten chętnie skorzysta z produktów polecanych przez lubianą osobę. Firma inwestująca we wsparcie sportowców jako sponsor zostanie zaś odebrana jako odpowiedzialna, zainteresowana wsparciem talentów. A więc – jak wykorzystać moc sportu w promocji Twojej firmy? Czytaj!
W jakich branżach sprawdzi się reklama sportowa?
Dawniej sponsoring sportowy był domeną firm ściśle związanych ze sportem. Obecnie obserwujemy rosnące zainteresowanie tą formą promocji wśród firm z zupełnie innych branż.
Każda firma może w jakiś sposób powiązać się ze sportowymi wydarzeniami lub zawodnikami. Nie ma już nic dziwnego w tym, że lokalną drużynę piłkarską sponsoruje firma budowlana, a do organizacji turnieju ping pongowego swoje trzy grosze dokłada biuro ubezpieczeniowe.
Z pewnością jest w pobliżu Ciebie sportowy klub, drużyna, którą możesz wesprzeć, lub utalentowany zawodnik sportu indywidualnego. Nawiąż z nimi współpracę, a obie strony skorzystają.
Narzędzia reklamy sportowej, które możesz wykorzystać lokalnie
Reklama sportowa posługuje się szerokim zestawem narzędzi, które skutecznie pomogą Ci zbudować wizerunek firmy zaangażowanej społecznie, wspierającej sportowe talenty.
Ubrania z klubowymi barwami i logo
Jednym z najprostszych sposobów na rozsławienie swojej firmy jest wypuszczenie w świat ubrań z logo. Możesz zasponsorować lokalnej drużynie sportowej nowe stroje. Oprócz barw i numerów, na koszulkach zawodników znajdzie się logo Twojej firmy. Przydadzą im się także bluzy, w których pojadą na zawody w chłodniejszy dzień!
Takie ubrania możesz zamówić w wielu firmach, m.in. Logos. 15 lat doświadczenia w tworzeniu różnorodnej odzieży z nadrukami gwarantuje doskonałą jakość wykonania. Sprawdź, jak prezentują się bluzy reklamowe: https://sklep-logos.pl/bluzy-reklamowe.
Na koszulkach zawodników światowej klasy nie brakuje logotypów sponsorów. Przypadek? Nie – wyjątkowo skuteczna metoda reklamowa, o czym ci sponsorzy doskonale wiedzą.
Twoje logo na sportowym wydarzeniu
Jeśli masz w pobliżu sportowców – a masz – to masz też ludzi chcących popularyzować sport. Zaangażuj się w organizację wydarzenia. Może to być sportowy festyn, bieg z okazji rocznicy założenia miejscowości czy zawody, na które zjadą się drużyny z okolicznych miejscowości.
Zostań sponsorem, a zyskasz możliwość umieszczenia logotypu na plakatach promujących wydarzenie, w internetowych ogłoszeniach, na bandzie zawieszonej na boisku, na ściankach. Zawodnicy wspomną o Tobie w mediach społecznościowych… i tak dalej!
Co możesz zrobić?
- Zasponsorować jedną z głównych nagród w loterii na pikniku sportowym.
- Dostarczyć darmowe przekąski i napoje do strefy kibica – koniecznie zainwestuj w opakowania z logo Twojej firmy!
- Ufundować nagrody dla uczestników zawodów.
- Wesprzeć finansowo zawodników startujących w ważnych zawodach – zasponsoruj wyjazd.
- Oddać na licytację produkt lub usługę – przy okazji wydarzeń sportowych często organizuje się licytacje charytatywne.
Potęga sportowej reklamy w Internecie
Reklama sportowa w mediach to kolejna rzecz, którą widujesz stale – kto nie pamięta Roberta Lewandowskiego w reklamie Gillette? Możesz zaadaptować praktyki reklamowe do lokalnego biznesu i zaangażować równie lokalnych zawodników. Najłatwiej będzie wykorzystać do tego internet – media społecznościowe wymagają znacznie mniejszych nakładów pracy niż choćby nagranie reklamy na potrzeby regionalnej telewizji.
- Opublikuj na profilach firmy zdjęcia z zawodnikami, których sponsorujesz, by zasygnalizować odbiorcom, że jesteś z nimi w bezpośrednim kontakcie.
- Zaproś sportowców do nagrania tiktoków w siedzibie swojej firmy, a nawet sam w nich wystąp.
- Ustal z zawodnikami, że będą Cię oznaczali na swoich postach przy każdej okazji.
- Udzielaj się w komentarzach pod postami zawodników i drużyny, korzystając przy tym z firmowego profilu.
Reklama w mediach społecznościowych powinna być lekka, zabawna, nienachalna. Pokazuj swoją firmę w towarzystwie lubianych sportowców, ale nie staraj się wyjść na pierwszy plan. To oni są gwiazdami, a firma tylko korzysta z rzucanego światła.
Podsumowanie
Reklama sportowa to temat nie tylko dla biznesowych gigantów i sportowych przedsiębiorstw. Może z niej skorzystać każdy lokalny przedsiębiorca. Wykorzystaj moc ubrań z logo, pomóż w organizacji wydarzenia lub wyjazdu na zawody, zaproś zawodników do skorzystania z usług w zamian za oznaczenie pod postem.
Sportowe emocje mają wielką moc marketingową, a pieniądze sponsora mogą odmienić losy wielu lokalnych talentów, niemogących liczyć na finansowanie z innych źródeł. Na współpracy skorzystają obie strony!